Om meg

Hei. Jeg er Markus, VG2 Nordahl Grieg VGS. Dette er min fagblogg i norskfaget.

Følgere

tirsdag 12. mars 2013

Tanker rundt blogging


Hei lesere!

Dette er mitt første innlegg i fagbloggen, og jeg har fått i oppgave å reflektere over hvorfor akkurat sjangeren blogg er blitt så populær de siste årene.

Blogging er blitt veldig populært de siste årene. Mange har sin egen, og enda flere leser andres. Hvorfor sjangeren er blitt så populær, tror jeg har noe med at teknologien brukes mer enn aldri før. Man har tilgang til internett nesten uansett hvor man er, og pc brukes både på skole og i jobb.

Det finnes blogger om alt mellom himmel og jord. Mange blogger om mat, andre om idretter, klær osv. Mange bruker også blogg til å dele sine synspunkter og personlige meninger. Det er på mange måter blitt en slags digital dagbok. En annen grunn til at blogging er blitt så populært er at det er veldig mange unge som blogger. Mange finner sikkert blogger inspirerende, og mange kan finne likheter mellom seg selv og bloggeren.

En del av oppgaven var å finne en blogg på Blogglisten.no man liker. Jeg valgte bloggen Reisetips, enkelt og greit fordi jeg fant denne mest interessant og den hadde en fin utforming.

Til slutt skal jeg snakke om hva jeg hadde skrevet om hvis jeg hadde min personlige blogg.
- Jeg har ingen erfaringer med egen blogg, og jeg kommer ikke på i farten hva jeg ville blogget om hvis jeg hadde min egen. Kanskje jeg ville kommet med mine anbefalinger til film osv.? Jeg  ville hvertfall ikke skrevet om hverdagen min, for det føler jeg er litt mer en jenteting, og jeg har ingen hobbyer så sterke at de er verdt å blogge om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar